نماد سایت مجله ورزشی adisport

هزینه ارتودنسی در کانادا

هزینه ارتودنسی در کانادا

هزینه های دندانپزشکی در اغلب کشور های دنیا بسیار بالا می باشد. کشور کانادا هم از این قاعده مستثنا نیست. کانادا یکی از معدود کشورهایی است که سیستم مراقبت بهداشتی جهانی دارد. با این حال، استان کبک بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور نیست و ساکنان این استان برای دریافت بیمه درمانی ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. اما در برخی استان‌ها، افراد مسن و مستضعف می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند یا کسانی که بیمه خصوصی دارند می‌توانند هزینه آن را بپردازند.  اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کانادا را دارید حتما باید اطلاعاتی در مورد نحوه قوانین بهداشت دهان ودندان کانادا داشته باشید.

هر آنچه که در این مقاله خواهید خواند:

هزینه ارتودنسی در کانادا چقدر است؟

هزینه های انجام ارتودنسی درکانادا همانند سایر روش های درمانی دیگر از هزینه بالایی برخوردار است. بر اساس آمار های اعلام شده از طرف کلینیک های دندانپزشکی در کانادا، ارتودنسی برای یک طرح درمانی بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار هزینه دارند. عوامل متعددی بر قیمت درمان ارتودنسی در کانادا تاثیر می گذارد این عوامل شامل موارد زیر است:

سن بیمار

درمان کودکان بین ۶ تا ۱۰ سال می تواند به طور قابل توجهی ارزان تر از برنامه های درمانی برای بزرگسالان باشد. درمان زودهنگام مشکلات مروبط به ارتودنسی می تواند هزینه ارتودنسی را کاهش دهد.

پیچیدگی درمان

موردی که درمان آن دشوارتر است بیشتر از یک طرح درمانی ساده هزینه خواهد داشت. مسائلی مانند ناهماهنگی بین دندان ها، ازدحام بیش از حد، و مشکلات گاز گرفتن که نیاز به درمان گسترده دارند، می توانند گران تر باشند.

نوع اردتودنسی

بریس های فلزی قدیمی معمولاً مقرون به صرفه ترین گزینه هستند، در حالی که بریس های شفاف و تراز کننده ها می توانند هزینه بیشتری داشته باشند. انواع دیگری از درمان ها که پیچیده تر هستند میتوانند از هزینه بیشتری برخوردار باشند.

مدت زمان درمان

هر چه دوره درمان طولانی تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود. برنامه درمانی طولانی تر به معنای مراجعه بیشتر به متخصص ارتودنسی است. متخصص ارتودنسی برای هر ویزیت مبلغی ای از شما دریافت می کند که باعث افزایش هزینه های شما میشود.

انواع مختلف ارتودنسی به همراه هزینه های آنها

گزینه های زیادی برای کسانی که به ارتودنسی نیاز دارند در دسترس است که هر کدام هزینه متفاوتی دارند. در اینجا برخی از رایج ترین انواع آن  همراه با قیمت های آن ها آورده شده است:

ارتودنسی با بریس های فلزی

رایج ترین نوع درمان ارتودنسی با بریس ها یا براکت ها و سیم های فلزی هستند. هزینه از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار متغیر است. بریس های فلزی قابل توجه ترین گزینه هستند، زیرا بادوام و موثر می باشند. آنها برای اکثر مشکلات ارتودنسی، از جمله ناهماهنگی و مشکلات بایت، به خوبی کاربرد دارند.

ارتودنسی با بریس های سرامیکی

مانند براکت های فلزی، براکت های سرامیکی از مواد شفاف یا همرنگ دندان ساخته شده اند که باعث می شود کمتر دیده شوند. سیم آنها معمولاً نیمه شفاف است، بنابراین دیدن آن دشوار است. درمان ارتودنسی با بریس های سرامیکی حدود ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار قیمت دارند. این بریس ها  یک انتخاب محبوب برای کسانی هستند که خواهان گزینه ای با حداقل دیده شدن باشد. اما همچنان به دوام و کارایی بریس های فلزی نیاز دارند.

ارتودنسی با بریس های لینگوال

این بریس ها در پشت دندان ها قرار می گیرند و آنها را عملا نامرئی می کند. آنها می توانند تا ۱۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. بریس های لینگوال یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند محتاطانه ترین درمان ممکن را داشته باشند. با این حال، تمیز کردن و تنظیم آنها می تواند چالش برانگیزتر باشد و ممکن است برای موارد شدید ناهماهنگی مناسب نباشند.

اینویزیلاین

مجموعه ای ازبریس های شفاف که به تدریج دندان ها را در جای خود قرار می دهند. هزینه از ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار متغیر است. اینویزیلاین یک گزینه محبوب برای کسانی است که می خواهند یک گزینه تقریبا نامرئی داشته باشند. با این حال، آنها ممکن است برای موارد شدید ناهماهنگی مناسب نباشند، و نیاز به سطح بالایی از تعهد برای پوشیدن مداوم بریس ها دارند.

آیا هزینه های دندانپزشکی در کانادا شامل بیمه می شود؟

بسیاری از افراد نگران این هستند که پروسه های دندانپزشکی چقدر ممکن است هزینه داشته باشد، به خصوص اگر بیمه درمانی چنین خدماتی را پوشش ندهد. متأسفانه، مراقبت های دندانپزشکی تحت پوشش بیمه سلامت عمومی در کانادا نیست، بنابراین هر هزینه مربوط به دندانپزشکی و زیبایی باید به عهده خود فرد باشد. البته، علاوه بر بیمه درمانی با بودجه دولتی، بیمه های دیگری مانند بیمه حمایت کارفرما و بیمه خصوصی وجود دارد. با بیمه خصوصی، می توانید پوششی برای هزینه های پزشکی، مانند روش های دندانپزشکی، که تحت پوشش بیمه کانادا نیستند، دریافت کنید.

اگر کارمند هستید از مزایای بیمه کارفرمای خود میتوانید استفاده کنید. اگر از بیمه درمانی کار خود استفاده کنید، خانواده شما تحت پوشش قرار خواهند گرفت. اما، اگر کارفرمای شما پوشش دندانی ارائه نمی دهد، باید یک طرح دندانپزشکی خصوصی برای کل خانواده خریداری کنید. علاوه بر این، بیمه رویه های دندانپزشکی زیبایی مانند ایمپلنت دندان را پوشش نمی دهد. با این حال، روش هایی مانند پر کردن دندان، کشیدن دندان، ایمپلنت دندان، درمان ریشه و غیره را پوشش می دهد.

راه های کاهش هزینه های دندانپزشکی در کانادا

اگرچه ممکن است هزینه ارتودنسی بسیار زیاد به نظر برسد، اما راه هایی برای صرفه جویی در هزینه در دراز مدت وجود دارد. ارتودنسی ها سرمایه گذاری قابل توجهی در سلامت دهان و دندان هستند و یافتن راه هایی برای کاهش هزینه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. عواملی که می تواند درکاهش هزینه های ارتودنسی در کانادا موثر باشد به صورت زیر است:

مقایسه قیمت متخصص ارتودنسی

برای اطمینان از دریافت هزینه معقول برای درمان، مقایسه قیمت‌های ارتودنتیست‌های مختلف ضروری است. هنگام مقایسه قیمت ها، از متخصص ارتودنسی خود بپرسید که چه چیزی بر هزینه های ارتودنسی تاثیر می گذارد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که ارزان ترین گزینه ممکن است فقط گاهی اوقات بهترین باشد، زیرا کیفیت مراقبت می تواند متفاوت باشد. قبل از انتخاب متخصص ارتودنسی شهرت و سطح تجربه دندانپزشکی را در نظر بگیرید. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفته شود محل قرارگیری ارتودنتیست است. ارتودنتیست ها در شهرهای بزرگتر ممکن است هزینه های بالاتری داشته باشند که منجر به هزینه های درمان بالاتر می شود. به دنبال متخصص ارتودنسی در شهرهای کوچکتر یا حومه شهر باشید تا در هزینه های درمان صرفه جویی کنید.

درمان در دانشکده های دندانپزشکی

دانشکده های دندانپزشکی اغلب درمان ارتودنسی را با قیمت پایین تری ارائه می دهند، زیرا دانشجویان در حال یادگیری و تحت نظارت دقیق متخصصان ارتودنسی مجاز درمان ها را انجام می دهند. این گزینه می تواند یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه درمان ارتودنسی باشد. با این حال، این گزینه ممکن است زمان انتظار بیشتری داشته باشد. هنگامی که به دنبال درمان در دانشکده دندانپزشکی هستید، حتماً در مورد صلاحیت‌های متخصص ارتودنسی و سطح تجربه دانشجویانی که درمان را ارائه می‌کنند، سؤال کنید.

بیشتر بخوانید » هزینه ارتودنسی در ایران 

استفاده از تخفیفات

ارتودنتیست ها ممکن است تبلیغات و تخفیف هایی برای درمان ارائه دهند، مانند برنامه های برنامه های ویژه فصلی. حتماً از متخصص ارتودنسی خود بپرسید که آیا تبلیغات مداوم می تواند به کاهش هزینه درمان کمک کند. برخی از متخصصان ارتودنسی همچنین ممکن است گزینه های تامین مالی را ارائه دهند که به شما این امکان می دهد که هزینه های درمان را در یک دوره طولانی تر تقسیم کنید. به طور کلی، چندین راه برای صرفه جویی در هزینه بریس ها در کانادا وجود دارد. در نظر گرفتن گزینه های درمانی جایگزین و استفاده از تبلیغات و تخفیف ها، می توانید هزینه درمان را کاهش دهید و همچنان مراقبت های با کیفیتی برای سلامت دهان خود دریافت کنید.

سوالات متداول

هزینه ارتودنسی در کانادا چقدر است؟

طبق برآوردهای فعلی، ارتودنسی برای یک طرح درمانی بین ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار هزینه دارند. هزینه بسته به زمان شروع درمان، نوع بریس های ارتودنسی مورد نیاز یا انتخابی و طول برنامه درمانی شما متفاوت خواهد بود.

قیمت ارتودنسی در آلبرتا چقدر است؟

در آلبرتا، درمان ارتودنسی معمولا بین ۳۹۹۹ تا ۵۴۹۹ دلار قیمت دارند. اکثر برنامه های درمانی ۵۰۰۰ دلار یا کمتر هستند.

هزینه ارتودنسی در استان کبک چقدر است؟

درمان ارتودنسی در استان کبک بین ۱۲۰۰ تا ۹۸۳۴ دلار قیمت دارند. قیمت بسته به زمان شروع درمان، نوع درمانی که انتخاب می کنید و زمان مورد نیاز برای برنامه درمانی شما متفاوت خواهد بود.

هزینه درمان ارتودنسی در تورنتو چقدر است؟

در تورنتو، متوسط قیمت درمان ارتودنسی بین ۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار است. هزینه ها بسته به درمان مورد نیاز متفاوت است.

منابع » How much do braces cost in Canada?

۵/۵ - (۱ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل