نماد سایت مجله ورزشی adisport

پیروزی ایران برابر سوریه در نیمه اول/ پرانرژی و قدرتمند برای صعود

به گزارش خبرنگار مهر از قطر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در مرحله یک هشتم نهایی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «عبدالله بن خلیفه» شهر دوحه به مصاف تیم ملی سوریه رفت که نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.
مهدی طارمی(۳۴ – پنالتی) گل زد.

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، احسان حاجی صفی، روزبه چشمی، شجاع خلیل زاده، رامین رضائیان، سامان قدوس، سعید عزت اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.

شجاع خلیل زاده از داور کره ای کارت زرد گرفت.

ایران و سوریه در شروع دیدار مرحله یک هشتم نهایی

شروع تهاجمی ایران

ملی پوشان کشورمان همانطور که انتظار می رفت دیدار برابر سوریه را هجومی آغاز کردند و در ۱۰ دقیقه ابتدایی به تیم حریف اجازه ندادند از دفاع خارج شود.
در دقیقه هشتم سردار آزمون تا باز کردن دروازه حریف پیش رفت اما شوت او به بدن دروازه بان سوریه برخورد و در برگشت هم توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

کار سخت با لایه های دفاعی سوریه

هر چند تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به گل تلاش زیادی در بیست دقیقه ابتدایی بازی از خود نشان داد اما دفاع چند لایه سوریه که یکی از تخصص های هکتور کوپر سرمربی این تیم است، به شاگردان قلعه نویی اجازه نداد دروازه این تیم را با خطر جدی مواجه کنند.

حلقه اتحاد ملی پوشان ایران در ابتدای بازی با سوریه

دروازه بان سوریه سد شد

در دقیقه ۲۷ ایران که همچنان هجومی به کارش ادامه می داد صاحب یک ضربه کرنر شد که این توپ را رضاییان روی دروازه ارسال کرد و در یک رفت و برگشت روی پای احسان حاجی صفی فرود آمد اما شوت محکم کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران را احمد مدنی دروازه بان سوریه مهار کرد.
یک دقیقه بعد هم طارمی صاحب فرصت شد که پاس عرضی او به بازیکن خودی نرسید.

طارمی پنالتی گرفت و گل زد

در دقیقه ۳۴ مهدی طارمی از شگرد همیشگی اش استفاده کرد و در شرایطی که درون محوطه جریمه بود با خطای بازیکنان سوریه نقش بر زمین شد و داور کره ای نقطه پنالتی را نشان داد و خود طارمی این ضربه را به گل اول ایران تبدیل کرد.

خروج سوریه از لاک دفاعی

پس از گل که مهدی طارمی وارد دروازه سوریه کرد، حریف از لاک دفاعی دقایق قبل خارج شد و در چند موقعیت قصد نزدیک شدن به دروازه ایران را داشت که تنها یک بار به سمت دروازه شوت زدند و علیرضا بیرانوند توپ را مهار کرد.
با این حال در ضد حملات ایران به فکر زدن گل دوم بود که ثمری نداشت.

فرصت سوزی سردار

در آخرین دقیقه نیمه اول اشتباه مدافع سوریه در محاسبه نقطه فرود توپ باعث شد سردار آزمون پشت سر او صاحب توپ شود و به سمت دروازه حریف حرکت کند و وارد محوطه جریمه شود اما برای زدن ضربه آخر تعلل کرد و نه پاس داد و نه ضربه زد تا این فرصت عالی از دست برود.
در وقت های اضافه نیمه اول هم اتفاق خاصی رخ نداد تا ایران با برتری یک بر صفر راهی رختکن شود.

گزارش دیدار ایران و سوریه در همین خبر تکمیل می‌شود.
.
.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل