ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) چیست؟

0

این ارز دیجیتال مزایای متعددی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. ازجمله این موارد می‌توان به ارائه ذخیره ارزش، حصول اطمینان از شفافیت و کمیابی، ارائه نقدینگی فوری، فراهم‌ کردن کاربرد داخل بازی و برنامه‌ها و به عنوان برنامه‌ای ضد تورم اشاره کرد.

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) چیست؟

ارز دیجیتال انجین کوین، با نماد ENJ به عنوان یک ذخیره ارزش دیجیتال محسوب می‌شود که از دارایی‌های موجود در بلاک چین مانند توکن‌های غیر قابل تعویض NFT پشتیبانی و استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال مزایای متعددی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. ازجمله این موارد می‌توان به ارائه ذخیره ارزش، حصول اطمینان از شفافیت و کمیابی، ارائه نقدینگی فوری، فراهم‌ کردن کاربرد داخل بازی و برنامه‌ها و به عنوان برنامه‌ای ضد تورم اشاره کرد.

نکته جالب دیگر درباره ارز enj و اکوسیستم بلاک چین Enjin این است که محصولات نرم‌افزاری با هدف ساده سازی توسعه، معامله، کسب سود و ایجاد بازار در بلاک چین طراحی کرده‌است. همچنین، پروتکل انجین به عنوان پروژه‌ای برای اتصال محصولات گیمینگ مبتنی بر بلاک چین است. این پلتفرم اجتماعی بازی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند وب‌سایت بسازند، گفتگو و چت کنند و یا از فروشگاه‌های آیتم‌های مجازی میزبانی کنند.

انجین یک نرم‌افزار است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که کالاهای مجازی را روی شبکه اتریوم بسازند و با استفاده از فناوری بلاک چین، امکان مدیریت آیتم‌های داخلی را فراهم می‌کند. این مزیت موجب می‌شود که هزینه‌ها و کلاهبرداری در هنگام انتقال محصولات و کالاهای مجازی داخل بازی به حداقل خود برسد.

بیشتر بدانید>> هاوینگ بیت کوین: بررسی افق‌های جدید برای قیمت ریپل

پروتکل انجین کوین (ENJ) چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) توسط برنامه نویسان، برای طراحی و ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض و یا قابل تعویض با استاندارد توکن نویسی ERC-1155 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتفاق از طریق قراردادهای هوشمند امکان پذیر می‌شود. در سپتامبر سال ۲۰۱۹، بخشی جدید در این پلتفرم به نام Enjin Marketplace راه اندازی شد. کاربران در این بازار قادرند این توکن‌ها را خرید و فروش و یا با ارز دیجیتال ENJ مبادله کنند.

وایت پیپر هر پروژه تمامی نکات مهم پیرامون عملکرد آن را به صورت کامل توضیح داده‌ است. در وایت پیپر انجین کوین اینگونه گفته شده‌ که یک سری فرآیندهای درون و بیرون زنجیره‌ای در عملکرد آن دخیل هستند. در واقع، زمانی که یک کاربر قصد انجام تراکنشی را در این پلتفرم دارد، یک بست خارجی با کیف پول این کاربر ارتباط برقرار کرده و بازی و یا وبسایت با این بستر جایگزین می‌شوند. این اتفاق تا زمانی که تراکنش از سمت شبکه بلاکچین اتریوم مورد تایید قرار گیرد، ادامه پیدا می‌کند.

تاریخچه پروتکل انجین

پروتکل انجین کوین، در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط ماکسیم بلاگوف و ویتک رادومسکی تاسیس شد و به عنوان یک پلتفرم بازی فعالیت خود را آغاز کرد. مدیر عامل این پلتفرم ماکسیم بلاگوف است  و رادومسکی به عنوان مدیر فناوری ارشد، در این شرکت وظیفه توسعه فنی را بر عهده دارد.

رادومسکی در سال ۲۰۱۲ و بعد از علاقه مند شدن به بیت کوین bitcoin ، ایده ادغام بلاکچین انجین را در سر پروراند. سپس بعد از تلاش‌های بسیار توانست کمپانی را برای پذیرش این ایده راضی کند. وی ابتدا شروع به آموزش درباره اتریوم و قراردادهای هوشمند آن کرد. سپس رادومسکی تصمیم گرفت نرف افزار بلاکچینی مخصوص خود را بسازد.لازم به ذکر است که یکی از استانداردهای توکن نویسی شبکه بلاکچین اتریوم، به نام ERC1155 نیز توسط این شخص نوشته شده‌است. در سال ۲۰۱۸، وی این استاندارد توکن نویسی را معرفی و سپس در سال ۲۰۱۹، آن را برای استفاده آماده کرد. توجه داشته باشید که از این استاندارد برای ساخت هر دو توکن مثلی و غیر مثلی یا همان NFT می‌توان استفاده کرد.

در نتیجه، پس از علاقمند شدن رادومسکی به بیت کوین، وی سایر تیم انجین را برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی متقاعد کرد. کمی بعد از این اتفاق، وی با اتریوم و قراردادهای آن به صورت آشنا شد و تصمیم به ایجاد پروژه بلاکچینی کرد. در این مسیر افرادی از جمله Simon Kertonegoro، Maxim Blagov، Ilija Rolovic، Caleb Applegate، Alex Solomon، Bryana Kortendick و Charu Sethi به او کمک کردند.

اسامی بالا، اعضا و متخصصان اصلی پروژه انجین کوین هستند. اما لازم به ذکر است که تعداد کل کارمندان این پروژه، بسیار زیاد بوده و آن‌ها در سراسر دنیا و به صورت آنلاین مشغول کار بر روی این پروتکل هستند. همچنین، تیم بالا، همگی عضو کارآفرینان عرصه بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌روند.

ویژگی‌های ارز ENJ چیست؟

کیف پول هوشمند:

یکی از مهمترین محصولات انجین کوین، کیف پول هوشمند آن است که قادر به متصل کردن تمامی بخش‌ها به یکدیگر است. در واقع، تمامی کالاهای مجازی در همه سیستم عامل‌های کاربران پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این کیف پول هوشمند با آدرس اتریوم کاربران نیز قابلیت تعامل دارد.

کاربران با استفاده از کیف پول هوشمند پلتفرم انجین کوین قادرند ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های بیرون از محیط بازی را با سایر کاربران معامله کنند. از طریق این کیف پول، کاربران درخواست معامله را برای شخصی دیگر ارسال و آن شخص درخواست را تایید و یا رد می‌کند. لازم به کر است که کاربران در انجام این معالات، قادر به وضع قوانینی جهت جلوگیری از درخواست‌های ناخواسته، هستند.

همچنین بدانید: از نگاه نیپوتو چگونه در دوران هاوینگ بیت کوین معامله کنیم

کالاهای مجازی:

در واقع، مهمترین محصولی که پروژه انجین کوین به اکوسیستم بازی‌ها ارائه داده‌است، کالاهای مجازی است. برنامه نویسان با استفاده از این ویژگی قادرند در هر سیستمی، ارز دیجیتال منحصر به فرد خود را ایجاد کنند و اطمینان داشته باشند که این رمزارز در پلتفرم انجین کوین همانند پول اصلی، پشتیبانی می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود که ارز دیجیتال مذکور تمام امکانات یک بلاکچین را داشته باشد.

لازم به ذکر است که هر دارایی در یک قرارداد هوشمند ثبت و نگه داری می‌شود. در نتیجه، کیف پول هوشمند انجین کوین این دارایی‌ها را تشخیص داده و کاربران قادرند در هر زمان که می‌خواهند، این کالاهای مجازی را با ارز دیجیتال انجین کوین معامله کنند.

بهتر است بدانید>> گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) چیست؟

افینیتی (Efinity):

بخش افینیتی یک راه حل برای کمک به مقیاس پذیری پروتکل انجین کوی است. این بخش در ابتدای سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. قسمت افینیتی از لحاظی دارای شباهت با شبکه لایتنینگ بیت کوین است. از این رو دارای چندین کانال متعدد است که در آن کانال‌ها، بازی انجین قادر است تراکنش‌ها را با سرعت و کارمزدی نزدیک به ۰، به انجام رساند.

درگاه پرداخت:

علاوه بر موارد بالا، پروژه انجین کوین دارای یک درگاه پرداخت است که به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند. کاربران با استفاده از این درگاه قادرند در بالای فاکتور، فرآیندهایی مانند بازپرداخت را انجام دهند. به علاوه، ابزاری برای پذیرش و پشتیبانی از پرداخت‌های ارز دیجیتال انجین کوین و یا سایر رمزارزهای سفارشی در وبسایت، برای کاربران فراهم کرده‌است.

لازم به ذکر است که درگاه پرداخت، هیچ هزینه اضافی را برای تراکنش دریافت نمی‌کند. همچنین با استفاده از این درگاه، کاربران قادرند پرداخت‌های خودکار را به وبسایت و بازی‌ها بیافزایند. این اتفاق باعث اضافه شدن لیست پرداخت‌های سریع و قابل اعتماد به پلتفرم انجین کوین می‌شود.

پلتفرم ارز انجین (ENJIN) چه کاربردهایی دارد؟

بدیهی است که خرید ارز دیجیتال در زمان مناسب و کسب سود از این طریق در بازار ارزهای دیجیتال، اولین کاربرد هر رمز ارزی است. انجین کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای ارز دیجیتال انجین کوین این است که شما با استفاده از این توکن قادرید در فعالیت‌های پلتفرم وام دهی آوه (Aave) نیز شرکت کنید. به این صورت که باید ارز دیجیتال انجین را خریداری کرده و سپس آن را به کاربران پلتفرم آوه وام دهید. از این طریق شما قادرید کسب سود کنید. علاوه بر این، کمپانی خودروسازی BMW برای دارندگان این خودرو، امکان مبادله توکن BMW با ارز دیجیتال انجین کوین را می‌دهد. همچنین کمپانی دیگری به نام Azeru Heros که با مایکروسافت در ارتباط است، بر اساس ارز دیجیتال انجین، به سهامداران خود پاداش می‌دهد.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-enjin-coin/

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.