نگاهی به آمار تیم نساجی در لیگ قهرمانان آسیا

0

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال نساجی با برتری در فینال جام حذفی فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ مقابل آلومینیوم اراک موفق شد جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ را به دست آورد.
با برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی، نساجی در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، مومبای سیتی هند و نوبهار ازبکستان همگروه شد.

شاگردان سید مهدی رحمتی در اولین دیدار خود و شهر بمبئی هند رو در روی تیم مومبای سیتی قرار گرفتند و توانستند با پیروزی دو بر صفر گام بلندی را برای موفقیت در رقابت‌های آسیایی بردارند.
نساجی در دیدار دوم خود از الهلال عربستان میزبانی کرد که این دیدار و با حضور تماشاگران زیادی که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، شاگردان رحمتی در حالی که در نیمه اول نمایش قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته بودند با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب میهمان خود شوند تا نخستین شکست تاریخ نساجی در رقابت‌های آسیایی ثبت شود.
نکته جالب توجه این بازی، حضور نیمار جونیور ستاره برزیلی الهلال در ترکیب این تیم بود که با گلزنی مقابل نساجی توانست اولین گل خود برای این تیم عربی را به ثمر برساند.

نساجی در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان، در شهر نمنگان ازبکستان به مصاف تیم نوبهار رفت که در لحظات پایاینی نتیجه تساوی را با شکست دو بر یک عوض کرد تا امیدهای این تیم برای صعود به مرحله حذفی کم رنگ تر از گذشته شود.

در هفته چهارم نساجی که زیر انتقادات شدید هواداران خود بود، در تهران از تیم نوبهار میزبانی کرد که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده ازبکستان به پایان رسید تا سیه روزی‌های رحمتی در نساجی ادامه دار باشد.
در هفته پنجم نساجی این بار از تیم مومبای سیتی در ورزشگاه آزادی پذیرایی کرد که همانند دیدار رفت، شاگردان رحمتی این بازی را هم با نتیجه دو بر صفر از آن خود کردند.
در هفته پایانی این مرحله، نساجی در عربستان رو در روی الهلال قرار گرفت که این بازی با برتری دو بر یک نماینده عربستان همراه شد تا نساجی در اولین حضور خود در آسیا تنها دو پیروزی در برابر مومبای سیتی به دست آورد.

نگاهی به آمار تیم نساجی در لیگ قهرمانان آسیا

در ادامه نگاهی انداخته ایم به آمار تیم نساجی در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا که در ادامه آن را می‌خوانید.

محمدرضا آزادی با به ثمر رساندن ۴ گل در ۶ بازی بهترین گلزن این تیم شناخته شد، این مهاجم جوان در دو دیدار رفت و برگشت مقابل تیم‌های مومبای سیتی و نوبهار موفق شد ۴ گل برای نساجی به ثمر برساند.
محمدرضا عباسی با دو پاس گلی که برای هم تیمی‌های خود ارسال کرد بهترین آمار را از این حیث داشت.

نساجی یکی از تیم‌های خشن در این دوره از مسابقات لقب گرفت.
شاگردان رحمتی در ۶ بازی آمار ۵ کارت زرد و ۳ کارت قرمز را به ثبت رساندند و از این حیث یکی از تیم‌های خشن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی شدند.

نساجی تنها در دو بازی رفت و برگشت مقابل مومبای سیتی گلی دریافت نکرد که رشید مظاهری و حسین خطیر دروازه بانان اول و دوم این تیم هرکدام یک کلین شیت را به نام خود به ثبت رساندند.

این تیم بابت دو پیروزی مقابل مومبای سیتی ۱۰۰ هزار دلار از AFC پاداش دریافت خواهد کرد که اگر میانگین قیمت دلار را ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم، نساجی چی ها حدود ۵ میلیارد تومان از این رقبت ها کسب درآمد کرده اند.

سایر آمارهای نساجی در این مسابقات به شرح زیر است:

  • میانگین شوت زنی در هر بازی: ۳/‌۸
  • میانگین دربیل زنی بازیکنان این تیم در هر بازی: ۵
  • میانگین مالکیت توپ: ۲/‌۴۷‬ درصد
  • میانگین سیو دروازه بان در هر بازی: ۷/‌۱
  • میانگین کارت زرد در هر بازی: ۳/‌۱

کاروان تیم نساجی بامداد امروز سه شنبه ۱۴ آذر وارد تهران شد و این تیم خود را برای دیدار با استقلال خوزستان در هفته دوازدهم لیگ برتر آماده می‌کند که این بازی روز شنبه ۱۸ آذر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.