چرا جوادی برای حریفان خط و نشان نکشید/ نگرانی برای المپیک

0

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جام جهانی تایلند آخرین مسابقه گزینشی المپیک است که وزنه‌برداران ایران از روز گذشته کار خودشان را در این مسابقات آغاز کردند.
روز گذشته میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم کار خودش را شروع کرد.
او در حرکت یک ضرب وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و از حرکت دوم و سوم یک ضرب انصراف داد.
او در دو ضرب هم وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را بالای سر برد که مورد قبول داوران قرار نگرفت و در ادامه جوادی از حرکت دوم و سوم دو ضرب هم انصراف داد.

به این ترتیب جوادی با قرار گرفتن در رده شانزدهم در مسابقات جام جهانی تایلند به کار خود پایان داد.

البته جوادی در مسابقات جهانی عربستان با ثبت رکورد ۳۸۴ کیلوگرم در رنکینگ جهانی قرار گرفت و توانست سهمیه را از آن خود کند.
طبق اعلام فدراسیون جهانی ۱۰ نفر اول در رنکینگ جهانی حضورشان در المپیک قطعی است و میرمصطفی جوادی و علی داوودی هم به ترتیب در جایگاه ششم و چهارم اوزان خود هستند و جواز حضور در المپیک را به دست آوردند.

با توجه به اینکه جوادی پیش از این در رنکینگ جهانی در جایگاه ششم قرار گرفته بود حضور در المپیک قطعی بود و در مسابقات جام جهانی تایلند حتی اگر تنها وزن کشی می‌کرد باز هم حضورش در المپیک قطعی بود.
اما نکته قابل توجه عملکرد ضعیف او در مسابقات جام جهانی تایلند بود که مورد انتقاد اهالی وزنه‌برداری قرار گرفت.

چرا جوادی برای حریفان خط و نشان نکشید/ نگرانی برای المپیک

از نظر کارشناسان این رشته جوادی باید در این مسابقات با رکوردهایی که ثبت می‌کرد برای حریفان خود خط و نشان می‌کشید همانطور که در این دسته بقیه حریفان با حمله به رکوردها نشان دادند برای المپیک آمادگی کامل دارند.

جوادی در این دسته حریفان سرسختی دارد، یکی از حریفان او لی داین بود که البته او هم در این مسابقات چندان آماده نبود اما لی پیش از این با ثبت رکورد ۳۶۹ کیلوگرم نشان داده که حریف دست و پا بسته‌ای برای جوادی و سایر وزنه‌برداران این دسته نیست.

دیگر حریف قدرتمند جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم، کارلوس ناسار از بلغارستان است که در جام جهانی تایلند با ثبت رکورد ۳۹۶ کیلوگرم عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
او در این مسابقات به رکورد یک ضرب جهان حمله کرد و توانست این رکورد را بشکند و به نام خود ثبت کند، هر چند که خیلی زود این رکورد توسط لوپز شکسته شد.
او با مهار وزنه ۱۸۲ کیلوگرم در یک ضرب رکورد جهان را ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

ناسار تنها به شکستن رکورد یک ضرب بسنده نکرده بود و دو مرتبه شکستن رکورد دو ضرب و مجموع جهان بود اما در این راه ناکام بود.

با این حال او یکی از حریفان قدرتمند این دسته است که با ثبت رکورد ۳۹۶ کیلوگرم برای همه رقبای خودش خط و نشان کشید و بدون شک تا میدان المپیک بیشتر از قبل آماده خواهد بود.

به غیر از این حریفان لوپز هم برای جوادی بسیار خطرآفرین شده، او که خیلی زود رکورد یک ضرب جهان را از ناسار گرفت و به نام خود ثبت کرد نشان داد در روزهای آمادگی به سر می‌برد.
البته لوپز در دوضرب نتوانست وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کند با این حال او هم رکورد مجموع ۳۹۲ کیلوگرم را ثبت کرد و نسبت به بهترین رکورد قبلی خود دو کیلوگرم افزایش رکورد داشت.

مقایسه عمکرد جوادی با سایر وزنه‌برداران در مسابقات جام جهانی تایلند نشان داد او کار سختی پیش رو دارد و در این دسته حریفان سرسختی دارد.
البته نواب نصیرشلال در مورد عملکرد جوادی عنوان کرده بود که برنامه اصلی او در المپیک است و به همین خاطر در این مسابقات به او فشار نیاورده است.
اما به هر حال رکوردهایی که حریفان جوادی در این دسته ثبت کردند نشان می‌دهد او بسیار کار سختی پیش رو دارد و اگرچه الان سهمیه خود را قطعی کرده اما کار تمام نشده و حداقل باید تا میدان المپیک رکوردهای بهتری ثبت کند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.